برای عضویت در خبرنامه وبلاگ ایمیل خود را وارد کنید:



جستجوی وب جستجوی وبلاگ


عسگریان، خداحافظ

بعد از به روی کار رسیدن دولت جدید و منصوب شدن وزیر علوم جدید، کم کم سر و صدای انتصاب روسای جدید برای دانشگاه ها بلند شد و بیشتر از همه، ماجرای انتصاب عمید زنجانی به عنوان ریاست دانشگاه تهران بلوا به پا کرد.

و امروز بعد از حدود یک سال از عمر این وزیر جدید، نوبت به دانشگاه زنجان رسید. امروز سری به دانشگاه زدم چرا که مراسم تودیع ریاست قبلی دانشگاه، دکتر حسین عسگریان و معرفی سرپرست جدید دانشگاه بود.

این کار از مدتها قبل پیش بینی می شد. دکتر کبکانیان، معاون وزیر علوم، و نیز دکتر ثبوتی، از افتخارات جامعه علمی زنجان، و جمعی از کارکنان و دانشجویان و البته جمعی از مگسان گرد شیرینی در این مراسم حضور داشتند. سیستم ریاست دانشگاه ها هم به این شکل است که ابتدا فردی به عنوان سرپرست انتخاب می شود و به احتمال زیاد بعد از مدتی خود او حکم ریاست را دریافت می کند.

ریاست جدید، دکتر علیرضا نداف هستند که دکترای مکانیک از یکی از دانشگاه های مصر و اهل تبریز هستند. والا من که نمی دانم آیا براستی دانشگاه های مصر بالاتر از ایران است ؟! آن هم در رشته مکانیک!!! ریاست قبلی دکترای برق بوده و استاد تمام بودند و هر چه باشد از روسای دوران خاتمی بود اما این یکی که فکر نمی کنم استاد تمام باشد.

خوب بنده از آینده فعالیتهای سیاسی و فرهنگی و کار تشکل های دانشگاه سخت نگران هستم. به احتمال زیاد کل معاونان برکنار خواهند شد مگر اینکه مانند آن آصفی دورو که هم با خاتمی کار کرد و هم با احمدی نژاد، با این سیستم جدید نیز هماهنگ شوند و انسان چقدر باید پست باشد تا به نرخ روز نان بخورد. البته معاونان عسگریان چندان هم هماهنگ با سیستم قبلی نبودند. ولی بیش از همه مسوولین بسیج را می دیدم که در جلسه جست و خیز می کردند و شاید بیش از همه خوشحال باشند.

یکی از نمایندگان دانشجویان هم صحبتی کرد که واقعا متاسف شدم از حرف های او. من نمی دانم چه کسی گفته او باید نماینده دانشجویان باشد. آن حرف هایی که من از او شنیدم، بیشتر نماینده سیستم بود تا صنف دانشجویان. حیف که کمی دیر به مراسم رسیدم و هر چه اصرار کردم اجازه ندادند تا صحبت کنم و البته نمی خواستم با بزرگانی که در مراسم حضور داشتند، جلسه را شلوغ کنم و به همین دلیل فقط صبر کردم.

از همه دانشجویان دانشگاه زنجان می خواهم که برای هماهنگی بیشتر و بررسی راهکارها و مواضع هر چه زودتر قبل از شروع ترم جدید جلسه ای در دانشگاه ترتیب دهیم.


لینک ثابت | |
نوشته: FRH ساعت 4:46 AM تاریخ: Sunday, August 13, 2006



استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.Copyright © 2005-2006
Design by: FRHweb