برای عضویت در خبرنامه وبلاگ ایمیل خود را وارد کنید:



جستجوی وب جستجوی وبلاگ


هفته خوابگاههای دانشجویی

باید اعتراف کنم که بنده به عنوان یه دانشجوی این مملکت نمی دونستم که هفته ای به نام هفته خوابگاههای دانشجویی نیز وجود داره. شاید به خاطر اینه که تا حالا تو خوابگاه نبودم. خلاصه این هفته، هفته خوابگاههای دانشجویی است که به نوبه خود آن را به دانشجویان خوابگاهی بینوا و مظلوم تبریک و شاید هم تسلیت عرض می کنم.

فقط یه خاطره کوچیک از اولین آشنایی خودم با خوابگاه بگم. یه روز یه دعوت بچه ها رفتم خوابگاهشون. اگه دقت کنید اکثر خوابگاههای دانشجویی در پرت ترین و نا امن ترین مناطق شهری است به جز تعداد اندکی. خلاصه رفتم و وقتی در اتاق بچه ها باز شد با صحنه ای روبرو شدم که واقعا شکه شدم. یه اتاق 2 در 3، که دو تا تخت دو طبقه تقریبا تمام مساحت و در واقع بهتر است بگویم تمام حجم اتاق را پر کرده است. لباس هائی که با صحنه ای زشت در اتاق و پنجره اتاق آویزان شده و تکه های نان خشکی که تمام کف اتاق را پر کرده و کفش هائی که از ترس دودر شدن توسط دیگران در خود اتاق و روی موکتی که تنها پوشش کف اتاق است درآورده می شود.

یکی در حال گوش دادن به موسیقی، یکی در حال چرت زدن، عده ای در حال ورق بازی کردن، عده ای در حال چرت و پرت گوئی و اندک افرادی هم در حال درس خواندن. در هر طبقه یخچالی قرار دارد که بیخود برق مصرف می کند چرا که عملا به علت همان دلیل قبلی یعنی ترس از دودر شدن کسی در آن چیزی نمی گذارد. و در آخر یک اتاق تلویزیون که شاید گاهی اوقات بر سر اینکه کدام شبکه را نگاه کنند بر سر و کله هم بپرند.

البته این خوابگاهی که من توصیف کردم در حد متوسط بود( شاید دو ستاره) و خوابگاهها در ایران همچون بسیاری امکانات دیگر دچار فاصله طبقاتی هستند. تعدادی بسیار خوب و تعدادی مفتضح. خلاصه تحمل این شرایط در کنار غم دوری از خانواده بسی سخت است. تازه این دانشگاه ما برای این حداقل امکانات کلی هم پول از دانشجوهای بیچاره می گیره و کای هم منت سرشون میذاره. البته شاید تو خوابگاههای داخل وضع بهتر باشه.

خدایا صنف مظلوم دانشجویان را در پناه خود قرار ده و آنها را گرفتار قوم ظالم نکن.


لینک ثابت | |
نوشته: FRH ساعت 12:01 PM تاریخ: Thursday, May 18, 2006



استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.Copyright © 2005-2006
Design by: FRHweb