برای عضویت در خبرنامه وبلاگ ایمیل خود را وارد کنید:



جستجوی وب جستجوی وبلاگ


دو مطلب بعد از مدتی غیبت وبلاگی

واقعا خیلی دلم برای وبلاگ تنگ شده بود اما خوب نمی شد که بنویسم. خیلی اتفاق هم افتاده بود که می خواستم همشو بیام و بنویسم اما الان که می خوام بنویسم نمی دونم چرا هیچی یادم نمیاد به جز دو مطلب.

اول اینکه همین چند روز پیش احمدی نژاد اومده بود زنجان که حتما می دونید. و قبل از اومدن یه روز مردم رو کاشت و روز بعد هم دوباره مردم رو زیر بارون و تگرگ شدید کلی منتظر گذاشت. ولی خلاصه یه سری لایحه و از این جور چیزا تصویب کردند که به نظر من همش فرمالیته بود و چه احمدی نژاد می اومد و چه نمی اومد این مسائل اجرا می شد. چه دولت احمدی نژاد رئیس جمهور می شد یا هر کس دیگر. یعنی تمام این کارها طبق روال در طول سالها انجام شده بود یا در برنامه قرار داشت. البته چند مورد خاص بود که بواسطه این سفر تصویب شد ولی هیچ کدام از این موارد هرگز و هرگز نتواست تحول و جهشی در امور استان ایجاد کند. حتما این ضرب المثل رو شنیدید که میگه به جای ماهی دادن به کسی، ماهیگیری به اون یاد بده. من فکر می کنم که تو این سفر تنها ماهی داده شد و تازه اون هم ته مانده ماهی ها به زنجان داده شد.

مطلب دیگه ای که می خواستم بگم در مورد نگاه جنسیتی به زن است. چند روز پیش تو بوفه دانشگاه با عده ای از بچه ها نشسته بودیم که یکی از بچه ها از یکی دیگه در مورد یه دختر تو دانشگاه پرسید که آیا تو کلاس اونا میشه یا نه. و چیزائی مثله قد و اینجور چیزاشو گفت تا ببینه پسره یادش میاد یا نه. خلاصه پسره یه کم فکر کرد و گفت که:" با این چیزا که نمیشه دختره رو شناخت، دختره پستوناش بزرگه یا کوچیک؟ باسنش چی؟بزرگه یا کوچیک؟(البته اون نگفت باسن، من خجالت کشیدم اون چیزی که اون گفت اینجا بنویسم)" و از اینجور سوالات پرسید.

حالا منظور من از این داستان این بود که متاسفانه، این نگاه جنسیتی صرف، به زن وجود داره. یعنی تصوری که از یک زن وجود دارد همان ویژگی ها و اندام جنسیتی زن می باشد و بس. البته این تصور در بخشی از جامعه وجود دارد و نه کل جامعه. اما وقتی دقت می کنیم می بینیم این بخش جندان هم کم نیست.

بعضی ها می گن که باید به زن به عنوان یک "انسان" و نه به عنوان یک زن در جامعه نگاه کرد. که البته من کاملا با این امر مخالفم. به زن باید به عنوان یک "زن" و به مرد به عنوان یک "مرد" نگاه کرد. اما باید به این امر دقت کرد که آیا زن فقط اندام جنسی دارد و دیگر هیچ توانائی ای ندارد. این موضوع جای بحث زیادی داره اما دیگه من فقط خواستم یک سری سوالات رو مطرح کنم و بقیه اش رو بهتره خود وبلاگنویسان زن بپردازند.


لینک ثابت | |
نوشته: FRH ساعت 10:43 AM تاریخ: Tuesday, May 02, 2006



استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.Copyright © 2005-2006
Design by: FRHweb