برای عضویت در خبرنامه وبلاگ ایمیل خود را وارد کنید:



جستجوی وب جستجوی وبلاگ


مراسم بزرگداشت احمد شاملو


دیشب بعد از اینکه از دانشگاه برگشتم و رفتم سوار اتوبوس شدم، یکدفعه یادم افتاد که باید بروم مراسم بزرگداشت احمد شاملو در فرهنگسرا. خلاصه از اتوبوس پیاده شدم و رفتم سوار اتوبوس دیگری شدم.

بعد از کلی در راه بودن به خاطر ترافیک، بالاخره رسیدم فرهنگسرا. ولی رفتم دیدم، پرنده هم پر نمیزند!! و فقط سرایدار آنجا را دیدم که با یک جارو زمین را نوازش می کند.یک علامت سوال خیلی بزرگ بالای سرم نقش بست. این چطور مراسمی است که نه صدایی، نه برویی، نه بیایی؟؟؟

کمی جلوتر رفتم و یکی از پوسترهای مربوط به این شب شعر را دیدم:

شب شعر
مراسم بزرگداشت
احمد شاملو
شاعر بزرگ معاصر ایران
مکان:تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره)
از ساعت 4 الی 6 عصر

وقتی به خط آخر پوستر رسیدم، بلند گفتم " به خشکه شانس ". مراسم ساعت 6 به پایان رسیده بود و من تازه ساعت 8 رسیده بودم دم در فرهنگسرا. علت هم مشخص بود. به خاطر اینکه در آن پوستری که من قبلا دیده بودم ساعت دقیق ذکر نشده بود و من با تکیه بر شانس خود پیش رفتم، که آن هم مثل معمول انگار شانس ما در خواب بود.

خدایا شانس من کی میشه بیدار
وقتی اون خوابه ، من بیدار
وقتی من خوابم، اون بیدار
کی میشه هر دو بشیم بیدار
ما رو نگهدار همیشه بیدار
تا بیاد وقت خوش دیدار

این شعر را هم از خود در وکردم تا مناسبتی با بزرگداشت شاملو داشته باشد. اگر هم می بینید که شعرم قافیه و وزن درستی ندارد از اینروست که از شرم نام بزرگی، چون احمد شاملو، دچار بی وزنی شده است.

و از آنجایی که حرف از بیداری و خواب شد بگذارید این جمله را هم بگویم: " مردم در خوابند، وقتی مردند بیدار می شوند." فکر می کنید چنین جمله زیبایی از کیست؟ حتما و خواهشا در قسمت نظرات بنویسید. بعد اگر کسی نفهمید خودم عرض می کنم.

وقتی با ناراحتی ناشی از دست دادن این مراسم از فرهنگسرا بیرون آمدم، تازه متوجه سردی و سوز شدید هوا شدم. سوزی که بر دلم نیز افتاد و مرا با خود سوزاند. به خاطر همین بود که بی اختیار دیگر سوار تاکسی نشدم و شروع به قدم زدن کردم و در آن سرما پیاده راه خانه را در پیش گرفتم........ اما بالاخره بعد از مدتی روی صندلی پشت یک تاکسی آرام گرفتم.


لینک ثابت | |
نوشته: FRH ساعت 4:25 AM تاریخ: Tuesday, December 13, 2005



استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.Copyright © 2005-2006
Design by: FRHweb